حال و هوای نوروز – اینورِ آب…

: سلام

– سلام خانوم، روزتون به خیر، سال نوتون پیشاپیش مبارک

: خیلی ممنون، سال نوی شما هم مبارک… ام… کنسرو قرمه سبزی دیگه ندارین؟

– نه متاسفانه، تموم شد. میاریم دوباره، ولی حالا اگه دوست دارین چیزای دیگه هست، قیمه، کرفس، آش شله قلمکار… البته سبزیِ‌قرمه رو جداگونه هم داریم اگر بخواید

: نه مرسی، همینا رو اگه میشه حساب کنید

– ۹.۹۰، قابل شما رو نداره

: خیلی ممنون… کیسه نمیخواد، میگیرم دستم

– سختتون میشه که

: نه خونمون همین بغله

– هر جور راحتید، بفرمایید

: ممنون، خدافظ

– خدانگهدار خانوم. سال نو هم پیشاپیش مبارک باشه

: ممنون، برای شما هم همینطور

– اگه برای سفره هفت سین هم چیزی خواستین، همه چی هست

: خیلی ممنون، حالا اگه چیزی کم بود میام میگیرم

– خواهش میکنم. سیر، سماق، سنجد، سمنو، سنبل، سوسن، همه چی هست

: باشه، خیلی ممنون

– خواهش میکنم، بازم سال نوتون مبارک باشه . ماهی قرمز هم داریم…

: مرسی، برای شما هم

– اگه چیزی برا هفت سین خواستین یادتون نره، اینجا همه چی هستا

: بله حتمن، خدافظ

– خدانگهدار خانوم، روز و سال نوی خوبی داشته باشید

.

.

.

چند ساعت بعد

: اوا! این چیه؟

– ماهی سفید! دیدم این مغازه بغلی داره میفروشه، گفتم بخرم…

: به به! سبزی پلو با ماهی!

– قیمتش هم خوب بود، از جاهای دیگه ارزونتر بود به نظرم… حالا اگه خوبه بریم بازم بخریم بذاریم فریزر…

: این یارو مگه ماهی سفید هم داره؟ امروز تقریبن تا در خونه با من اومد و تو راه هفت باری سال نو رو پیشاپیش تبریک گفت و چند باری هم سین هایی که داره رو برام مرور کرد! سوسن رو دیگه من حتی تو ایرانم ندیدم! حالا ماهی سفید از کجا آورده؟ مگه اینجام هست؟

– نه بابا! ماهی سفید که فقط مال دریای خزره… و عجیب خوشمزست!

2 نظر برای “حال و هوای نوروز – اینورِ آب…

    • والا چه عرض کنم!:)) البته حقیقتش اینکه من که ماهی شناس نیستم ولی به اندازه ماهی سفیدای خودمون تیغای رو اعصاب نداشت D:

پاسخی بگذارید

