هاستل – دو

با یه لیوان چایِ داغ برمیگردم سر میزی که قبلا تنها نشسته بودم، و حالا ۳ نفر جدید نشستن…

دخترِ مو بور، خندان – سلام، شماها مال کجایین؟

پسرِ مو بورِ فرفری : برزیل، و تو؟

دخترِ مو بور – سنفرانسیسکو

دوست داره کماکان ارتباط برقرار کنه

– ببینم، برزیلی با پرتغالی خیلی فرق داره؟

پسرِ مو مشکی در حالی که سرش رو از تو کاسه سریالش بالا میگیره : ام… کلمه ها اکثرا یکیه، ولی تلفظا فرق داره

دخترِ مو بور – آها،‌ مثل اسپانیایی آمریکای لاتین و اسپانیا! من اسپانیایی بلدم ولی وقتی اسپانیاییا حرف میزنن هیچی نمیفهمم!

یکم فکر میکنه

– ببینم، یه سوال که شاید یکم عجیب به نظر بیاد…

رو به پسرِ مو مشکی

– وقتی توی پرتغالی، هیچ احساسِ خاصی نداری نسبت به اینکه یه موقع کُلُنیِ اینا بودین؟

پسرِ مو مشکی که هنوز تو خواب و بیداری به سر میبره، سرش رو بالا میگیره: چی چی بودیم؟

– کُلُنی… اِم… چجوری بگم

: ها! فهمیدم… نه!

و ادامه میده به شیر خوردن…

: خب البته آدم تو هر کشوری به جز کشور خودش باشه، یه حس غریبی داره دیگه

– آره، درسته… نه آخه مثلا من خودم وقتی رفته بودم انگلیس… یه حسی بود…

یا مثلا بلژیک… آخه چند وقت پیش رفته بودم کنگو….! خیلی بده این جنگ و اینا *

پسرِ مو مشکی که کماکان حواسش به شیرشه ولی میخواد جور دیگه نشون بده : آره ولی بد ترینش جنگ جهانی بود!

و دوباره میره تو کاسه شیر

– ها؟

: میگم بد ترینش جنگ جهانی بود

– آره، ولی… اینجوری که از یه کشوری پاشدن رفتن تو یه کشور دیگه و جنگ کردن… کلی آدم کشتن… و مردم کشور خودشون هم میگفتن خب به ما که ربطی نداره،‌ جنگ یه جای دیگس…  یا اصلا نمیفهمیدن چی میگذره، چند نفر مردن،‌ سرباز، مردم عادی…! مِدیا هم که بدتر میکنه! مردم هم فقط به مِدیا گوش میدن… میدونی چی میگم؟!

.

.

.

و من میدونستم چی داره میگه، حتی بیشتر از خودش! ولی از من نپرسید مال کجام…

——————-

* با تشکر از فریدون
پاسخی بگذارید

