دوم خرداد ۱۳۸۹

– امروز رو دیوار صدف اینو خوندم:

«وقتی همکلاسی پاکستانی با احترام و تحسین از پرزیدنت ما حرف می زده و حرف تو گوشش نمی ره و حال منو به هم میزنه، یاد وقتی می افتم که با هیجان از چه گوارا با خوسه حرف میزدم و اون قیافش تو هم می رفت و چندشش می شد و من جا می خوردم . تصمیم گرفتم از قهرمان های کشور های دیگه خیلی خوشم نیاد مبادا که اونا همین حسی بهشون دست بده که من نسبت به این پاکستانیا دارم.»

– امروز با نَزَرِ اوکراینی و پائولینای لهستانی نشسته بودیم و من آهنگِ «قایقرانانِ ولگا» رو که تو دوران اُرف، از قشنگترین و احساسی ترین آهنگامون بود، و جدیدا یاد گرفتم که با آکاردئون بزنم رو با شوق و ذوق براشون زدم…

تموم که شد نزر گفت میدونی که این آهنگ مال اتحاد جماهیر شورویه؟ منظورش رو درست نفهمیدم… گفت مال اون موقعی که روسیه و اوکراین و همه این کشورا با هم شوروی بودن، و الان از هم پاشیده شدن…! و قیافش رفت تو هم… یه جورایی بهم فهموند که این آهنگ برا اون، این ذوق و شوق رو ایجاد نمیکنه…

– امروز این داستان رو برا نیما تعریف کردم و گفتم ذوقم رو کور کردن… در جواب بهم گفت فکر کن یکی با آکاردئون برات آهنگ «شد جمهوری اسلامی به پا» بزنه!!!

ترجیح میدم امشب ذهنم رو فقط رو همین مسائل متمرکز کنم… نقطه

3 نظر برای “دوم خرداد ۱۳۸۹

  1. «آوای دهل شنيدن از دور خوشه !» خيلی از چيزهايی که ما زيبا می بينيمشون برای کسانی که از نزديک تجربه اش کردن با خاطرات تلخی همراهه که ما درکشون نمی کنیم. ذهن انسان هر چيزی رو با خاطرات مربوطه تلفيق می کنه و باعث میشه ازش بدمون بياد يا خوشمون بياد.

  2. مقایسه این دوتا کاملا غلطه ضمن اینکه شرایط ایران خیلی فرق می کنه. حرفای خوسه یا نزر را شاید یک ایرانی دو سال پیش اگر از موسوی تعریف می کردی بهت می زد.

پاسخی بگذارید

