یک سال گذشت…

date : Thu, Jan 22, 2009 at 11:47 AM

آنگاه زنی که کودکی در آغوش داشت گفت، با ما از فرزندان سخن بگو.

واو گفت:

فرزندان شما فرزندان شما نیستند.

آنها پسران و دختران خواهشی هستند که زندگی به خویش دارد.

آنها به واسطه شما میایند، اما نه از شما، و با آنکه با شما هستند، از آن شما نیستند.

شما میتوانید مهر خود را به آنها بدهید، اما نه اندیشه های خود را، زیرا که آنها اندیشه های خود را دارند.

شما میتوانید تن آنها را در خانه نگاه دارید، اما نه روح شان را، زیرا که روح آنها در خانه فرداست، که شما را به آن راه نیست، حتی در خواب.

شما میتوانید بکوشید مانند آنها باشید، اما مکوشید تا آنها را مانند خود سازید.

زیرا که زندگی واپس نمیرود و در بند دیروز نمی ماند.

شما کمانی هستید که فرزندان تان مانند تیر  زنده ای از چله آن بیرون می جهد.

کمان گیر است که هدف را در مسیر نا متناهی می بیند، و اوست که با قدرت خود شما را خم میکند تا تیر او را تیز پر و دور رس به پرواز در آورید.

بگذارید که خم شدن شما در دست کمان گیر از روی شادی باشد.

زیرا که او هم به تیری که می پرد مهر می ورزد و هم به کمانی که در جا می ماند.

جبران خلیل جبرا

پیامبر و دیوانه

صبح زود رفتم به اطاقت، به  شلوغی همیشگی آن تماشا کردم.

احساس کردم دلم نمیخواهد کسی آنجا را مرتب کند.

در صورتیکه همیشه دلم میخواست اطاقت را مرتب بکنی!

حالا فکر میکنم اطاق شلوغ نشانه توست و اطاق مرتب خواسته من.

نمیدانم، آیا من وقتی نو جوان و به سال تو بودم، مثل تو وسائلم را نا مرتب و پخش و پلا میکردم؟ و آیا این احساس نظمی که الان دارم از بالا رفتن سن و سال است؟ در هر صورت، تو وجوانی من همان تیری هست که از چله کمان پرواز کرده است.

بابا

.

.

.

date : Fri, Jan 22, 2010 at 03:43 AM

نینا

6 نظر برای “یک سال گذشت…

  1. ولی گذشته از ! ): (: ): ؟ نینا تو دیگه شاهکاری! حتا از منم بهترتری! داشتی میرفتیم اتاقتو مرتب نکردی؟ گذاشتی نشانه ها رو همشو؟ حالا هی تو پرتقال هی مرتب میکنی یا فقط بعد از دریافت پیغام؟

  2. گریه ام گرفت. بابای منم دوست داشت اتاقمونو مرتب کنیم. می تونم تصور کنم بابا ی من اینو نوشته باشه. دلم تنگ شد.

پاسخی بگذارید

